Hea Algus metoodika

Rühmades kasutatakse õppe-kasvatustöös elemente Hea Alguse metoodikast.

Programm Hea Algus rajaneb terviklikul metoodikal, mis on suunatud eelkõige lastele alates sünnist kuni 10 eluaastani. Avatud ühiskonna loomiseks on selle lähenemise kohaselt vaja loovaid ja algatusvõimelisi kodanikke, kes oskavad teha valikuid, näha ette nende tagajärgi ning suudavad viimaste eest ka vastutada. Selle saavutamiseks on koostatud programm, mis toetub järgmistele alushariduses olulistele printsiipidele:

  • lapsekeskne lähenemine õpetamisel – individualiseerimine;

  • lapsekeskse õpikeskkonna loomine - rühma sisustamisel ja kujundamisel arvestatakse printsiipe, mis toetavad lapse otsustus-ja valikuvabadust;

  • keskendumine lapse arenguliselt sobivatele tegevustele;

  • perede kaasamine õppetegevusse;

  • õpetajate jätkuv koolitus.

Lastele ei anta valmis teadmisi, vaid austatakse teda kui loovat mõtlejat. Lapsi innustatakse tegutsema, valikuid tegema. Lastel võimaldatakse katsetada, kogeda õppides ja mängides eduelamust, tunda end võrdväärsena teiste seas. 

Keskkond ehk rühmaruum on kodune, köitev ja laste arengut toetav. Rühmaruumis on kõik mänguasjad, vahendid ja materjalid lapsele käeulatuses, kõik last arendavad pildid, kaardid, tähed, numbrid jne on pandud laste silmade kõrgusele seintele. Tegevuste jaoks on loodud eraldi nurgad: lugemis-, lauamängude-, kirjaoskuste-, kunsti-, automängu-, ehitus-, nuku-, arstimängunurk jne. Tähtis on, kuidas õpetada, võimalikult palju kasutatakse õppetegevuses tegevuskeskusi. Hea Algus annab õpetajale võimaluse oma tööd mitmekesistada, teha muutusi päeva planeerimises, kasutada erinevaid materjale, vahendeid ning aktiivseid õpetamismeetodeid.

Avaldatud 10.05.2022. Viimati muudetud 02.07.2024.